Narita
körülbelül 70 kilométerre található Tokió belvárosától. Expressz
vonattal 1 óra 10 perc az út; személyvonattal negyven megálló, úgy 1 óra
50 perc. Egy Richter-skála szerinti 7,3-as földrengés után személyvonattal meg… de
erről majd később, mert nem szokás mindjárt a nap vége felé kezdeni :P
Szóval
tokiói városnézés volt a program, összekaptuk magunkat, kora reggel nyolckor
már a buszmegállóban toporogtunk. Onnan vasútállomás, jegyvásárlás, pótjegy-nem
pótjegy; illetve némi fejetlen szaladgálás után – japán feliratok, jippí – már suhantunk is a főváros felé.
Kollégáim kihagyták a reggelit (én még otthon felpumpoltam a bőröndömet csokiskeksszel, instant kávéval és egyéb túlélőfelszeréssel, így annyira nem voltam éhes), de azért beültem velük egy
kis kávézóba, ahol nagyon pici és alacsony asztalkákkal, viszont remek
kiszolgálással és finom pirítósokkal találkoztunk.
Hot towel & welcome water
Reggeli
után körülnéztünk a nem messze található templomban, ugyanúgy több
szentélyből állt, mint a naritai; viszont turisták hada lepte el – így nekem
messze nem volt annyira egyedi és szép élmény, mint az előző napi templomlátogatásom.
A
templomot magunk mögött hagyva kisétáltunk a Sumida folyó partjára – ez a
Tokiói-öbölben torkollik a Csendes-óceánba.
Innen
valójában hajóval szerettünk volna lejutni a Tokiói-öbölig; de a menetrend
máshogy döntött – nem akartunk másfél órát várni a következő bárkára; ezért jó
a szamár is alapon metróra ültünk.
A
negyedben található Tokió legforgalmasabb gyalogos kereszteződése;
különlegessége, hogy amikor a gyalogosok zöld jelzést kapnak, az minden irányba
történik; teljesen leáll az autós forgalom és emberek százai lepik el a
zebrákat mindegyik oldalon. Aztán egy perc múlva ismét az autóké a főszerep.
Alább a széles, átlós járda látható :)
Körülbelül ilyen élőben :)
Kollégiáimat
leparkoltam Shibuyában shoppingolni, én viszont úgy voltam vele, visszavan még
a fél nap, körülnézek még egy-két másik városrészben is. Első körben a nem
messze levő Harajuku (kiejtve a 'harazsuku' és a haradzsuku' között félúton) negyed felé vettem az irányt. A metrózás külön érdekes
dolog Tokióban; rengeteg metróvonal van; plusz a Japan Railways is üzemeltet
egy rakás vonalat a városon belül – a buszokról nem is beszélve – igazi csemege
a dolog egy ilyen magamfajta tömegközelkedőnek. Amire azonban nem
számítottam, hogy nem ám úgy működik a dolog, mint Európában; itt ugyanis
gyakran ténferegnek fel-alá az emberek a megállókban, rugdossák a havat, nézik
a földet, az órájukat, aztán hogy jön-e a járgány, aztán mennek még egy kis
kört… aztán, ha jön a cucc, megrohamozzák többé-kevésbé kultúráltan a
legközelebbi ajtót, mielőbbi bejutást remélve. Nos, Japánban nem. Az
állomásokon fel vannak festve azok a szakaszok, ahol az ajtók lesznek (mint a
Combinók megállóiban), szépen ezek előtt gyűlik a tömeg, szigorúan érkezési
sorrendben, majd a vonat érkeztével amőboid lökdösődés nélkül szépen
besorjáznak a járgányba. Este utóbb arra is rájöttem, hogy Naritában az
expresszvonat peronján (amivel reggel rengetegen mennek) egész hosszan fel van
festve, hogy merre és hogyan kell sorakozni; úgy, mint a reptereken a
biztonsági ellenőrzésnél… De nincsenek szalagok, csak a felfestés és ezzel együtt az emberek szépen követik a vonalakat :)
Harajukuba
érve elindultam a Meidzsi-szentély felé, mely egy sintó szentély (ez Japán
legősibb vallása) és különlegessége, hogy egy 70 hektáros erdő közepén
található. Igen, Tokió kellős közepén. Ráadásul az erdőt több, mint 100 ezer fa
alkotja, melyeket nagyrészt Japán különböző régiói adományoztak a húszas
években a szentély építésének idején. Csodával határos módon az erdő egész jól
megúszta a második világháborút, napjainkban is rengetegen járnak kikapcsolódni
a parkba.
Különböző
szakék Japán minden részéről, díszesen csomagolt
hordókban – Meidzsi császár és neje tiszteletére
hordókban – Meidzsi császár és neje tiszteletére
Ami
többek között döbbenetes volt a parkban – a mérete mellett;
mármint hogy jó 15 percet gyalogoltam a szentélyig a legközelebbi bejárattól –
szóval hogy hihetetlenül csendes. Mintha nem is lenne körülötte egy húszmillós
nagyváros annak minden zajával. Hallani a madarakat, a szelet, ahogy lapozgat a
levelek között :)
A
szentély után ismét fejest ugrottam Tokió kavalkádjába – ezúttal pedig a másik
felébe.
Japán
mai arca könyörtelenül felébresztett a csendes séta után, első adagban kamionok
formájában – az alábbi példány és testvérei róják az utcákat Tokió
belvárosában, hatalmasak, színesek és zenélnek – vagyis mozgó reklámok…
Döbbenetes kontraszt a szentéllyel szemben.
Azért
fociban itt is az európai sztárokkal nyomulnak –
és bár kint volt egy-két japán játékos meze a kirakatban,
bevallom, soha nem hallottam még a nevüket
és bár kint volt egy-két japán játékos meze a kirakatban,
bevallom, soha nem hallottam még a nevüket
Harajuku kettősége után úgy döntöttem, keresek magamnak egy igazán "nagy halat" és elindultam a Tokiói-öböl felé; ahol ugyanis kialakulóban van a város legújabb üzleti központja: üvegpalotákkal, magasvasúttal és rengeteg öltönyös-aktatáskás dolgozóval. Így látatlanban valahogy úgy képzeltem el, mint a londoni Docklands-et... a következő bejegyzésből pedig majd kiderül, hogy ez mennyire is jött be :) Addig meg még egy zárókép - Tokió esszenciája.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése