2010. július 6., kedd

well, in the summertime...

... when the weather's high, you can stretch right up and touch the sky."
Ha nem is az eget, de valami ahhoz nagyon közelit sikerült elérnem, bejutottam a Climate-KIC konzorcium hathetes nyári egyetemi programjába, mely a klímaváltozás és a vállalkozás, vállalkozói lét kapcsolódási pontjait veszi sorra gyakorlati szempontból. Így a nyár nagy részét Párizsban, Londonban és Zürichben töltöm, többé-kevésbé tanulás jellegű tevékenységgel. Itt meg kell jegyezzem, jelenleg a második napon vagyunk túl, a napi 10 órányi tropospheric physics és market analysis inkább a "többé" kategóriát valószínűsíti. No, de ne rohanjuk sehova, első mondataim között hódolnék a nagy elődök előtt: Zoliló, Kata, Bori, Márti, Laura, Gyöngyi valamint Müszy és Tschybe kalandjai nagy hatással voltak az életemre a reggeli kávé melletti ébredezésemre, így ezennel megígérem, igyekszem majd méltó módon a nyomdokaitokba lépni.
A történet valahol ott kezdődik, hogy Katáék gyönyörűséges esküvője és lagzija után reggel nyolckor kómásan sátrat bontottunk az emberrel - miután a szembeszomszéd fél nyolckor szentségelve kijött hálózsákostul, hogy nem tud aludni, remélem Norvégiában nincsenek hasonló problémái. :) Nem sokkal később egy M7-Kelenföld-idegbeteg összepakolás-Ferihegy útvonalat megjárva hirtelen egy startoló Airbuson találtam magam, az ülésbe préselődve. Persze hogy szokás szerint amint lezuttyantam a helyemre, elaludtam, nincs is hatékonyabb ébresztő, mint amikor egy tisztességes utasszállító nekilódul a kifutópályán. Ébredés utáni első pillanatban még az esküvő képe volt előttem, nehezen is tudtam összeegyeztetni azzal a gyorsulással. No, nem baj, van ilyen, két órával később már az Eiffel-torony szmogból kilógó sukár alakját csodálhattam leszállás közben, majd némi kerülővel elverekedtem magam a Cité Universitaire-hez.

A bennszülöttek tényleg nem viccelnek, már a reptérbuszon minden franciául van, életemben először hálával gondoltam Madame Guillotine által hajdanán belémvert mondatfoszlányokra. Az egyetemi kampusz is hasonló francia feliratokkal van ellátva, a tájékoztatók, a faliújságok, minden franciául van, amit azért nehéz felfognom, mert itt majdnem az összes hallgató külföldi, az egész egyetemen... Ennek megfelelelő volt a bejelentkezés is: hosszas rajzolós activity után átverekedtem magam az angolul maximum 17 szót beszélő portáson, majd elfoglaltam a helyem a House of Portugal 409-es szobájában. Menő minden, van saját fürdőkalitkám, megfordulni sem lehet benne anélkül, hogy be ne vernéd valamelyik könyököd, a hűtő is éppoly büdös, mint annak idején a Coliban, egészen otthonos, viszont nem nagyon merek belegondolni egy esetleges mikrobiológiai mintavételbe... Ezeket megállapítva kellő mértékben diszpergáltam az egy bőröndnyi cuccomat a szobában - ajánlom George Carlin Stuff című fantasztikus videóját a témában - aztán beájultam aludni, nos, nem nagyon kellett noszogatni. :)
-->

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése