Vasárnap
03:30. Visszaértünk Marseille-ből Genfbe (előzmény erre), felkerestük a régi crew hotelt, ahol
első repülős hónapjaimban sokszor jártam. Bőröndök fel (már össze van pakolva a
cuccunk három hétre két bőröndbe és két hátizsákba), hátizsákok és maradék kaja
is fel a szobába. Hol a töltő? Hosszabbító. Összes kütyü eszik. Holnap mikor
kéne kelni? Aha. Akkor reggelizni nem fogunk, majd adnak enni valamit
valamelyik gépen.
09:00.
Csipog valamelyik. Még egy. Asszem kilenc óra lehet. Fogd már be. Nyuff, fel
kéne kelni. Még öt perc. Magamhoz térek, felkelek, elkezdek pakolászni.
Valamiért nekem reggel félig agyatlan állapotban például összepakolni a
legegyszerűbb. Reptér ugyan csak tíz percre, de addig szerencsétlenkedünk az
szedelődzködéssel, amíg az autóleadást és a csomagfeladást párhuzamosítani
kell. Sikerült mind, a Svájcba címzett esküvői meghívókat viszont már nem
tudjuk feladni. No, nem baj, majd Zürichben.
11:05.
Csomagfelvétel ZRH, megvannak, elhúzzuk őket a következő check-inig. Igen,
Edelweiss-szal megyünk, Calgaryba kérnénk szépen. Hely jó eséllyel lesz, remek.
Roo éhes, Bagoly álmosabb. Nem baj, a repülőn majd enni is meg aludni is lehet.
Meg megnézni a frissen beszerzett Kanada útikönyvet, mert azon kívül, hogy
Calgary, meg a közelében van Sziklás-hegység, meg nemzeti parkok, még nem sok
mindent tudunk. Meghívókra már nem jutott időnk, visszük tovább, majd valahol
útközben. A címzettek azóta tudják, hogy végül Zürich Flughafen feliratú pecsét
került rá, három héttel később, de legalább jól megutaztattuk a borítékokat :)
16:30.
Ebéden túl, Bagoly megpróbálta az én kajámat is megenni (én nem bírtam többet,
pedig finom volt), sikerrel járt, és most azt gondolja, hogy egy hét múlva
eszik majd legközelebb. A Batman vs. Superman első húsz perce alatt kétszer elaludtam,
ez sokat mond mind a fittségünkről, mind a filmről. A mai napig nem fejeztem
be, a Suicide Squad után nem is biztos, hogy valaha fogom. Zzzz.
23:45.
YYC (Calgary International Airport), landoltunk, éppen gurulunk. Szép napsütés,
időközben két hétre való programot találtunk az útikönyvben, pedig csak 4-5
napunk lesz. Azt is kisütöttük, hogy át kéne majd menni Vancouverbe, ha már itt
vagyunk, már csak meg kell nézni, hogy mivel járunk jobban, azzal, ha
levezetünk odáig (jó 1000 km), vagy ha ide visszahozzuk az autót és repülünk.
Hétfő
01:00 (helyi idő szerint 17:00). Ülünk a reptéren (free WiFi) és böngésszük a
szállásokat, meg a kölcsönzőket. Roo kapaszkodik egy vödör kávéba, Bagoly az
internetbe. Lesz szállásunk, azt is megállapítjuk, hogy sokkal olcsóbban
repülünk Vancouverbe, mint adjuk le az autót. Szerzünk fuvart a belvárosba,
autót bérelni majd másnap, kéne egy nagyot aludni, mielőtt több órányi
vezetésre adjuk a fejünket.
02:50
(helyi idő szerint 18:50). Mind Roo, mind Bagoly nagyon fáradtak, de tudják,
hogy a jetlag ellen a legjobb megoldás, ha még egy kicsit ébren maradnak. Így
átgaloppoznak az utcában található Calgary Towerhez, hogy kicsit körülnézzenek
felülről. A fényképezőt persze ott felejtjük a szálláson, de legalább rájövünk,
hogy Bagoly telefonja telefon létére remek képeket készít. Körülbelül egy
órányi nézelődünk körbe-körbe.
Calgary
jó egymilliós város, Kanadában a harmadik legnagyobb. Körbe-körbe préri,
körülbelül 80 kilométerre nyugata kezdődik a Sziklás-hegység. Calgary
gazdaságát az olaj- és a földgáz alapozta meg, a belváros felhőkarcolói is nagyrészt
ehhez köthetők, de mára a szolgáltatói szektorban is sikerült teret nyernie és
modern, prosperáló nagyvárosnak számít. Az 1988-as téli olimpiát itt rendezték,
ez egyrészt nagyon sokat dobott a város nemzetközi hírnevén (értsd: megtudta a
világ, hogy van ilyen város) és a kanadai téli sportokon is: míg 1988-ban csak
két ezüstöt és három bronzot nyertek a kanadaiak, 2010-ben Vancouverben már 26
érmet (köztük 14 aranyat) szereztek hazaiként.
Az
előző képen is látható, de ezen a színes (és a magasból
csak legónak tűnő) konténerek jobban látszanak.
csak legónak tűnő) konténerek jobban látszanak.
És
itt átért a vonat eleje már a belváros másik végére,
de az utolsó kocsi még mindig nem került elő.
de az utolsó kocsi még mindig nem került elő.
Itt
kezdtük el felfogni, hogy mit értettek a Kanada-ügyben tapasztalt ismerőseink
az alatt, hogy ez az ország nagy. És hogy a helyieknek más elképzeléseik vannak
a távolságokról. Pl. a tehervonataik több kilométer hosszúak, döcögnek vagy
harminc-negyvennel, de eszméletlen mennyiségű árut tudnak elhúzni A-ból B-be.
Csak hát lassan. Aztán van ez a Trans-Canada Highway, vagyis az 1-es út.
Végighalad Kanada mind a 10 tartományán az Atlanti-óceántól a Csendes-óceánig,
vagy 8000 km hosszú. Alapvetően ezen lehet közlekedni, ha valaki el akar jutni
akárhova kelet-nyugati irányba. Érdekes egyébként, hogy Kanada 10 szövetségi tartományra
(a ’délebbiek’) és 3 szövetségi területre oszlik (Északnyugati területek, Yukon
és Nunavut). Kicsit két külön világ is a kettő, a területeknek meg kell
küzdeniük az elszigeteltséggel és az őslakosok problémáival, miközben állandóan
vitáznak a szövetséggel a természeti erőforrások kiaknázásának jogairól. A
tartományok eközben gazdasági kérdésekről, bevándorlókról és politikai
korrektségről értekeznek. Kiragadott példa, de talán látszik belőle, hogy
mekkora különbségek lehetnek országon belül is egyes területek között.
Persze
ott, helyi idő szerint este nyolc körül, itthon idő szerint hajnali négykor nem
voltunk ennyire tudatában az összes okosságnak, csak bámultuk a naplementét és
örültünk, hogy lassan vége a jetlaget minimalizáló, saját magunkon végignyúzott
városnéző bulinak és abban a tudatban indulhatunk az ágyunk felé, hogy jó tíz-tizenkét
órán át nem kell felkelni belőle =)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése