2012. május 24., csütörtök

Turnaround & nightstop


Egy kis munkaügyi beszámoló, hogy ne mindig csak utazzunk. Sokan kérdezitek, mennyi időm van egy-egy másik helyen, mit látok más városokból. Nos, van a turnaround, nevéből fakadóan „odamegyünk, utasok ki, takarítócsapat (cleaning team) be, villámgyors takarítás, ki, másik kupac utas be, sicc vissza”. Ilyenkor a minimum 40 perc, nagy forgalmú reptereken (pl. Párizs vagy London) inkább 50 perc. Általában van idő szusszanni is egy kicsit, enni valamit, beszélgetni a földiekkel. Utóbbi nagyon vicces, mert általában az adott országra nagyon jellemző a cleaning team – Mallorcán harsány cseverészés közben Hola-val köszönnek, miközben besereglenek a gépbe, a britek állandóan az időjárásért kérnek elnézést, ízes brit akcentussal; a görögök és a spanyolok állandóan udvarolnak, a szlávok jellegzetes akcentussal beszélik az angolt (különösen Moszkvában), a törökök közül meg csak minden második képes idegen nyelven megszólalni. Nizzában vagy Párizsban személyes sértésnek veszik a Hello!-t, maradjunk csak a Bonjour!-nál… Egyébként a franciám kezd végre fejlődni, mivel kénytelen vagyok használni egyre többször :) Szóval érdekes dolgokat lehet még ilyen rövid idő alatt is tapasztalni, sőt néha a kilátás sem rossz :)

Hajnalodik – London Heathrow Airport


 Tükör a hátsó konyhácska (galley) falán – benne pedig Barcelona reptere

Utóbbi katalánul: Aeroport de Barcelona – el Prat, spanyolul pedig: Aeropuerto de Barcelona-El Prat. Érdekes, hogy itt ugyanannak az újságnak spanyol és katalán nyelvű változata is érkezik a business class-hoz, van hogy az egyik népszerűbb, van hogy a másik :)

A másik lehetőség világlátásra a nightstop, amikor is az adott városban alszik az ember, aztán másnap dolgozik tovább. Ilyenkor érdemes körülnézni - azért mindig van rá néhány óra, és mint az a blogból is látszott, valamiért nekem Athént dobta a gép az elmúlt két hónapban többször is (a megúszhatatlan és gyakori Genf mellett). Múlt héten is jártam Göröghonban és miután már kivégeztem a látnivalókat, lezizzentünk egy kolleginával tengerpartra (villlamossal) és a nyugágyakon ücsörögve rágtunk egy-egy szendvicset vacsorára.


Utána én még sétáltam egy kicsit a víz szélében – ki nem hagyom, ha már itt vagyok :) Közben persze a tengerparti view-nak is örvendeztünk, szerencsémre nem én voltam az egyetlen sósvízrajongó.


Végül olyan este 7 felé el kellett indulnunk vissza, mivel a másnap reggeli, helyi idő szerint 7:30-as indulás 4:45-ös kelést jelentett, ami svájci idő szerint 3:45… Igen, ez is része dolognak, lassan a nap bármelyik szakában képes vagyok maximálisan éber állapotban dolgozni, de mélyen aludni is. Ez nagy eredmény, tekintve bagoly-hajlamaimat – melyet az egyetem hat éve alatt sikerült magas szintre fejleszteni. No nem annyira, mint tényleges Bagolynak (képes reggel 6-7-ig dolgozni, ha nagyon pörög az agya), oszt csodálkozik, ha nehéz délben vagy délután kettőkor felkelni... No, szóval észen kell lenni, hogy mikor és mennyit alszik az ember ilyen munka mellett, de azért nem vállalhatatlan a dolog :)

 Villamosmegálló hazafelé

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése