2017. november 27., hétfő

Kajakkal a szigeten

Utolsó napunkon Kangoroo Islanden már délelőtt vízre szálltunk. Még nem a kompra, hanem kajakba.

Na vajon melyik kettő bőre van a tavaszra,
 melyik kettőé az őszre kalibrálva?

Kedvenc szösszenetem a kölcsönzős ürge monológjából: ha kígyót látunk úszni a vízen, próbáljuk meg kikerülni, mert alkalomadtán összetévesztik a kajakokat a kidőlt fatörzsekkel és szívesen ülnek fel rájuk egy körre pihenni. Kösz, majd figyelek.

Kilátás a kajakomból

A Harriet River torkolatában egy homokpad húzódik

Kimentünk megnézni

De átemelni nem volt kedvünk, meg addigra mind a négyen
 kajakban ültünk, így elindultunk felfelé

Jó két órát lapátoltunk a vízen, kicsit mindenki a maga tempójában. Utána összeszedelődzködtünk és elindultunk hazafelé – de azért közben még betértünk helyi gineket, illetve kézműves söröket kóstolni. Yes, globalizáció. A sörök jók voltak, a gint nem szerettem meg. Ebédre egy, a komp melletti városkában álltunk meg, itt megtanultam, hogy a baked spud (héjában sült krumpli) nagyon finom, de a hús hiányát azzal próbálták meg kompenzálni, hogy az egy szem krumplim mintegy fél kilós volt és megpróbálták tejfölbe és sajtba fullasztani. Ennél hatalmasabb csak a küzdelem volt, ami árán az egészet megettem.

Kellett is az ebéd után emésztésjavító séta

Tájkép

A sziget legmenőbb rendszáma

Penneshaw sziti, mintegy 270 lakossal

Apróságok

Nyugi

Farewell – zárókép

Kangaroo Island remek hely volt, nagyon tetszett és nagyon örültünk annak is, hogy vendéglátóinkkal együtt kirándulhattunk! :) A szigettel a végére is értünk a dél-ausztráliai programunknak, hazavezettünk Adelaide-be, még eltöltöttünk egy kellemes beszélgetős napot a házigazdáinkkal, aztán összepakolásztuk a bőröndjeinket. Időközben azt is megtanultuk a család négylábú tagjának köszönhetően, hogy a szoba ajtaját érdemes becsukni (főleg, ha három napra elmegy az ember), különben a fekete ágytakarón nagyon súlyos kutyaszőr-kiütés tünetei jelennek meg. Mintha valaki három napig mást sem csinált, csak az ágyon hempergett volna. Rozsdabarna bundában :)

Ezúton is nagyon köszönjük a vendéglátást és a remek társaságot, alig várjuk, hogy a kölcsönkenyér visszajárhasson, már készítjük a havat, meg a büdös sajtokat, muhaha!