2014. november 17., hétfő

Chicago – Willis Tower

Terveink szerint egy rövid bozemani szunyókálás után hajnalban továbbindultunk volna Chicagóba – ez egy darabig be is jött, de a napot lényegében Salt Lake City-ben a repülőtéren töltöttük, újabb és újabb repülőkről leszorulva. A vége az lett, hogy este hatra értünk Chicagóba, ráadásul a Midway reptérre, miközben a csomagjaink már órák óta ránk vártak O’Hare-en. Miután kiszámoltuk, hogy a Midway-O’Hare-Downtown-kör mintegy másfél órás kirándulásnak ígérkezik, másnap reggel pedig úgyis O’Hare-ről indul bármi is, ami hazafelé repít bennünket, a Tiszta Zokni Hadművelet hamar alulértékelődött – egyben pedig emlékeztettük magunkat, hogy sosem árt egy váltásnyi ruhát a kézipoggyászban tartani. Elsődleges úticélunk aznap estére így a Willis Tower, illetve egy-egy hatalmas pizza lettek (utoljára Madisonban ettünk rendes főtt kaját…).

Célpont a látómezőben – útközben a metróról
 Midway és a belváros között

Szállást igyekeztünk a közelében találni – nem nagyon volt honnan válogatni, szívtuk is a fogunkat az árak láttán, de aki olcsón és bizonytalanul repül, néha ráfizet szállás-oldalon, evvan. A végösszeg még mindig kedvezményes. Addig-addig töszekedtek viszont a hotelben a becsekkolással, hogy nem győztünk utána rohanni – magas épületekre ugyanis úgy érdemes menni, hogy nem sokkal napnyugta előtt érjen fel a tetejére az ember, majd pedig szépen megvárni, amíg teljesen besötétedik - például így.

A célpont tövében

Napnyugta az utcában

Arra meg végképp nem gondoltunk, hogy hatalmas tömeg lesz, így a pénztárnál, a biztonsági ellenőrzésnél és a lifteknél történő sorbanállásal együtt már csak sötétben értünk fel a tetejére.

Közben még az orrunk alá is dörgölték,
 hogy milyen messze elláthattunk volna,
 ha időben ideérünk.

Azért lassan fogyogatott a sor is, de felérve
 már csak a pirosas égalját sikerült elkapni.

The ’Magnificent Mile’

Távolabb a fekete épület a fehér csíkkal a tetején a John Hancock Center, a közelebbi ezüstpalota piros pöttyel a tetején pedig a Trump Tower. Nagyjából a kettő között húzódik a North Michigan Avenue, Chicago egyik puccos bevásárlóutcája – olyasmi, mint a Fifth Ave New Yorkban. Talán kicsit kisebb tömeggel… Ezt nevezik Magnificent Mile-nak, vagyis Csodálatos Mérföldnek.

Háttérben pedig a Michigan-tó

Biztos olcsó lehet itt tartani a vitorlásodat...

A Willis Tower egyik népszerű pontja az épület
 síkjából kiugró, körbe-körbe üveg kilépő

Igen, lefelé is, tán pont ez a lényeg :)

Tériszonyos Baglyoknak való,
 persze – de azért bevállalta a dolgot

Sőt!

Azért a szükséges dokumentáció elkészülte után nem maradt sokáig az üveglapon, biztos ami biztos, de egy darabig még mászkáltunk körbe-körbe, a városi fényeken ámulva. Erős váltás Yellowstone után, na.

Chicago a kék órában

A Willis Tower után nagy nehezen találtunk egy pizzázót, be is toltunk fejenként egy tekintélyes méretű pizzát – utána meg hamar fellőttük a pizsit, elvégre aludni is kell valamikor... Jó éjt nektek is, ennyi volt a Wisconsin-Yellowstone-Chicago mese, a következő állomásunk pedig egy olyan ország lesz, ahol korábban még nem jártunk - pedig ennél közelebb szinte nem is lehetne :)