2013. január 2., szerda

Kolbász, karácsonyfadísz és kávé

Bécsbe viszonylag gyakran vet a táncrendem. Ez alapvetően kellemes program, a város izgalmas, érdekes, szeretek a szűk, évszázados utcákon sétálgatni és az étkek-innivalók is közel állnak az ízlésvilágomhoz. Ennek kapcsán be kell valljam, amennyire nem bírok megülni a hátsómon, amikor csavargásról, múzeumról, kiállításról, programról, koncertről vagy meccsről van szó; olyannyira bizalmatlan vagyok, ha az adott újdonság a gyomrom felé próbál közelíteni. Azt már megszoktam, hogy az anyukám, illetve a nagymamáim főztjét - meg amiket megtanultam belőlük - nem vihetem magammal mindenhova; de azért igyekszem nyitott lenni: például felnőtt fejjel szerettem meg a tejfölt magában és a kólát (!) is. A gyros és a baklava is elmegy. De a szusi, a kínai kaja és a curry már sok. Svájcban is gondban vagyok a büdösnemes sajtokkal, meg a túrórudi hiányával, de mégiscsak Európa; konyhám is van, a pirospaprika meg sokáig eláll; szóval túl lehet élni. Viszont a longhaul ilyen szempontból külön kihívás, rendszeresen két-három napig mégsem lehet csokiskekszen élni :) Visszatérve Bécsre, szokásom szerint bekószáltam a városba; felettébb megörültem egy kávézó hirdetőtábláján az napi akciós Wiener Schnitzelnek sültkrumplival és uborkasalátával; lekísértem egy bécsi kávéval (mézes-tejes kávé, nyamm); aztán bevetettem magam a kis utcák erdejébe. Nagyon hideg volt; mégis tele volt a város adventi vásározókkal, melynek legalább a fele magyarul cseverészett egymással. Komolyan elgondolkodtam rajta, hogy maradt-e még otthon a lakosságból… hangulatjelentés képekben :)

Kedvenc bécsi kirakatom


Ajándékozósdi


Stephansplatz


Törésekkel tarkított


Sissy kicsiben és nagyban


Elhízott Demszky-karó karácsonyfák erdejében


Cseréplakók


Csokoládééééé!


Ünnepfények


Vásár


Rathaus az éccakában


Faragott függők


Jóféle


Villanydekor


Portéka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése