2011. július 9., szombat

Nyári egyetem helyett...

Kedves Olvasóink!

A blog gazdája ihletet kapott és egyben támaszt szeretne nyújtani Mókus ügynök újonnan feltámadt blogolási kedvének (ezzel kapcsolatban egyébként viiiii), így ú
gy döntött, hogy már egy 10 napos kirándulás is megér egy kis blogolást. Így alakult át a summertime blog, amelynek keretei között Bagoly ügynökkel a fjordok országáról számolunk be, ahova Majom ügynök kedves meghívására protokoll-látogatásra érkeztünk.

Indulásképpen Zsebibaba ügynök szerdán reggel még dolgozott meg rohangált egy kicsit, ahogy azt ő szokta, de saját legnagyobb meglepetésére délután fél háromkor összepakolt bőrönd és hátizsákok mellett még ebédelni is volt ideje. Ezután különösebb sietség nélkül elértü
k a KLM randa világoskék amszterdami gépét, mellyel a Schipolra repültünk. Ez a reptér elég méretes, végiggondolva azokat, ahol eddig jártam, csak a JFK rémlik nagyobbnak, a terminálok A-H-ig húzódnak, mindegyik jó 30 kapuval és a központi eligazító táblákon már ki van írva, hogy gyalog mennyi idő eljutni egyiktől a másikig. Ez a C-H távolságban 28 perc... Külön dicséretet érdemel azonban a zöld sarok, ahol a lehalkított hangosbemondó mellett madárcsicsergés, padlóra vetíttet lepke hologramok és ülőalkalmatosságként pedig kényelmes fatörzsek, napozóágyak és füvet imitáló kárpitok várják a megfáradt utazókat. Bagoly ügynök a fél órányi átszállási időnk ellenére mindenképpen illusztrálni akarta a zöld babzsákok alkalmazásának fortélyait, így megörökíttetett.

Némi pihenő után megkerestük a következő randa világoskék monstrumot (kedvenc színem a kék, de a KLM-nek sikerült a legrosszabb árnyalatot megtalálnia), mellyel Bergen felé vettük utunkat. Leszállás közben feltűnő különbség mutatkozott az alattunk elterülő táj esetében: Hollandia lapos, kicsi, egymás mellé teregetett zsebkendőnyi földjei és a minden föld sarkából pálcikaként kiálló szélgenerátorok után a norvég fjordok és vonulatok kifejezetten zordnak hatottak, viszont döbbenettel észleltük, hogy a Nap megvárta az ég alján, mire leszálltunk Bergenben, úgy este 11 körül. Mivel legutóbb
novemberben jártunk itt, amikor délelőtt 10-kor kelt és délután 4-kor nyugodott a Nap, ez igen örvendetes körülménynek számít :)

A csomagjaink rendben megérkeztek, összeszedve őket kiperkáltunk fejenként 150 koronát a reptér buszra (ez annyi, mint a taxi Ferihegyről Budára, csak hogy lássé
k, milyen árakra kell felkészülnünk az elkövetkező 10 napban), bebuszoztunk a Sentrumig, ahol Majom ügynök személyesen fogadott bennünket a világos késő éjszaka ellenére. Gyors séta után útvonaltervezés történt az elkövetkező két napra,

amikor is Stavangert és a Lysefjord környékét látogat
tuk meg - erről bővebben a következő számban olvashatnak - majd pedig Majom ügynökkel még elmentünk lokalizálni a helyi carshare szolgáltatás számunkra kijelölt példányát egy parkolóházban. Útközben megálltunk egy kicsit a Bryggennél fotózni

- nem tudok betelni azzal a ténnyel, hogy hajnali fél kettőkor még nincs teljesen sötét, sőt nem is lesz - illetve találtunk egy még szebb kilátással rendelkező pontot, ahonnan egész jól látszanak a nyári norvég éjszaka sajátosságai :)