2013. március 11., hétfő

Görög tavasz után orosz tél

Ez az igazán szép az európai étlapban: 4 napon belül a virágzó tavaszt és a még javában dúló orosz telet is megtapasztalhatja az ember. A narancsfák, tűző napsütés és 18°C után zürichi átmenettel késő éjszaka -8°C, szakadó hó és fújó szél fogadott bennünket Moszkvában.

A város szélén

Mire eljutottam a szobámig, ki sem tudtam verni a fejemből az Omega Léna című számát – azon gondolkoztam, hogy hogy lesz ebből másnap parkban sétálás, meg korcsolyázás, ha ilyen marad az idő… Szerencsémre azért napközben melegebb lett, meg a frissen esett hó nem volt sok, csak éppen szépen befedett fehér lepellel mindent. Így aztán nekiindultam, megnézni, milyen is ez a híres orosz tél – a nagyon hideget kivéve, azt idén már Wallisban sikerült megejteni. Úticélom a Tsaritsyno Park volt – nyáron már jártam ott – hát izé, máshogy festett fél méter hó alatt :)

Fehér világ


A tó egy része be van fagyva


A kacsák persze megkeresik azt a részt, ahol nem :)


Felhők alatt


Átível


Bundák és usankák


A háttérben Moszkva


Felségjel

A parkban igencsak szívesen hódolnak a téli sportoknak, láttam egy csomó sífutót, a korcsolyapályát viszont már sajnos bezárták; így azt most kimaradt. Viszont legalább ilyen megdöbbentő volt, csak a másik oldalról, hogy van 5-6 röplabdapálya a park egy részében és játszottak is mindegyiken – el tudom képzelni, mekkorát üt ilyen időben egy érkező labda még kesztyűben is az ember mancsán. Nekem ez egy kicsit mazochista sportnak tűnik ilyenkor. Bár a hófoci kifejezetten jó dolog, szóval ebben is lehet valami, de mégiscsak többet véd az ember lábán egy cipő, mint a kezén egy kesztyű… A sok sportoló mellett még többen sétáltak, kis gyerekkel, babakocsival szánkóval, kutyával, mindenfélével, igen kedvelt lehet ez a park a környékbeliek között. Na meg szombat lévén így télvíz idején is akadtak esküvős fotózkodók – csak a nyári képekkel szemben furcsa lehet a fehér háttér előtt keresni a menyasszonyt… De biztos ennek is megvan a maga hagyománya :)

Szépséges

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése